Menu

oddychająca sportem

pierwszy śnieg interwałowo

kobietabiegajaca

snieg

wczoraj w pracy rozmawiałam z kolegą na temat sportu, biegania, kręgosłupa i w kontekście biegów o treningu interwałowym. zgłębiłam trochę zagadnienie.

trening interwałowy w bieganiu polega na stosowaniu naprzemiennie 2 faz; sporego przyspieszenia i odpoczynku po nim oraz powrotu do regularnego rytmu podczas wysiłku. najkrócej mówiąc interwał ma ułatwić poprawę wydolności organizmu, kondycji, ma za zadanie spalić tkankę tłuszczową a także zwiększyć osiągi.

do takiego treningu trzeba się jednak przygotować. nie mówię od razu o zakupie pulsometru (np. w specjalistycznym zegarku na rękę), ale początkujący - jak ja- powinni odbyć 4-8 tygodni regularnych, zracjonalizowanych biegów. biegam ponad 4 tygodnie i dzisiaj spróbowałam interwału. na pewno będę wykorzystywać tę metodę może raz w tyg, może więcej. jeszcze nie wiem. podoba mi się każdy rodzaj biegu, na razie eksploruję.

pierwszy śnieg.

pod butami to przyjemne doświadczenie z podłożem. choć nie było go zbyt wiele na trasie, bo padało krótko w nocy, momentami dało się odczuć śliską nawierzchnię. śnieżna wyściółka służy nogom, stawom, kręgosłupowi i bardzo pozytywnie na mnie wpływa:)

za uwagę dziękuję.

© oddychająca sportem
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci